چگونه Volvo لودري می سازد که یک چهارم مایل کار می کند؟
ولو با شرکت معدنکاری سوئدی Boliden مشارکت می کند تا کنترل از راه دور یک لودر که بیش از 1312 فوت در زیر زمین قرار دارد، آزمایش كند.
كنترل كردن لودر توسط خدمه اي انجام ميشود كه در معدن بوليدن در دفتري بالاي زمين مستقر هستند. لودر عمليات بارگيري را در يك فضاي توليدي انجام ميدهد. اين در حالي است كه محققان، مسائل مربوط به كنترل از راه دور ،كه مرتبط است با تاخيرات شبكه،را مورد آزمايش قرار ميدهند.
فردریک کیمو، مدیر پروژه بولیدن می گوید: ایمنی، راننده اصلی Bolidenاست كه مشاركت ميكند در اين پژوهش . "بهترین راه برای جلوگیری از حوادث این است که اپراتور را دور از یک وضعیت خطرناک قرار دهیم." "ما معتقدیم کنترل از راه دور یک مؤلفه مهم است كه مانع از بین بردن عنصر انسانی از چهره تولیدميشود."
در Boliden، لودرهای چرخ معمولا بارگیری و بارگذاری می کنند. "بسیار مهم است که کنترل از راه دور مانع انعطاف پذیری لودر نشود. در حالیکه کنترل از راه دور از دهه 1980 در شكل هايي وجود داشته است،يك پروژه از پیش برنامه ریزی شده بود. همه کار لودر ما برنامه ریزی شده نيست و ما می خواهیم اپراتور از دستگاه استفاده کند، همانطور که در داخل کابین واقعی بود. "
Boliden مزایای دیگري را در لودرهای کنترل از راه دور در معدن می بیند. این کیفیت زندگی اپراتور را افزایش می دهد، زیرا او در عوض كار در زیرزمین در محیط اداری کار می کند. این همچنین ميتواند به شرکت کمک کند تا اپراتورهای آینده را استخدام کند. و امكان تولید نيز در بالاي زمين وجود دارد،زيرا كه نیازي به صبر کردن برای تهویه یک منطقه پس از انفجار وجود ندارد. "Kauma می گوید:" شما می توانید لودر را به زودي ارسال کنید."
در یک فرایند معمول کنترل از راه دور، اپراتور دستگاهی را که در حال مشاهده آن است کنترل می کند.
در آزمایش Volvo / Boliden، اپراتور از طریق اینترنت به دستگاه متصل می شود. در جریان آزمایش، محققان کنترل، استفاده از هر دو شبکه Wi-Fi و 4G + را آزمایش کردند.
لودر از راه دور با 16 چراغ منتشر شده است و شش دوربین دارد ، سه عدد رو به جلو و سه عدد در پشت دستگاه استفاده شده است. یک واحد اندازه گیری درونی، دستگاه حرکتی را به ایستگاه کنترل زمینی انتقال ميدهد که شامل هفت صفحه نمایش، یکي برای هر دوربین و یک صفحه اضافی که اطلاعاتی از قبیل کارکرد دستگاه، زاویه چرخش سطل، فشار سیلندر و غیره را ارائه ميدهد. Erik Uhlin، رهبر برنامه های پیشرفته مهندسی ولوو، می گوید ارتعاش دستگاه را در ایستگاه کنترل قطع کرديم، اما هنوز احساس می کرديم که اپراتور دستگاه را احساس می کند.
در طی آزمایش، یک اپراتور به عنوان یک اقدام ایمنی در لودر زیرزمینی نشسته است. Kauma می گوید: "اما ما هرگز نیازی به استفاده از او نداریم."
این تحقیق برخی از چالش ها را نشان داد. "Kauma می گوید:" از آنجایی که زمان واقعی در جريان است، استرس را در شبکه داخلی اختصاصي ما ايجاد ميكند . " "مهم است که تاخیر بین کنترل های سطح زمین و دستگاه حداقل باشد. از آنجایی که اپراتور در یک محیط اداری قرار دارد، احساس دستگاه را از دست می دهد، و او باید بداند که آیا دستگاه را تحت تأثیر قرار می دهد. "
Volvo می گوید که می خواهد اثبات کند که تکنولوژی کنترل از راه دور در یک برنامه چالش برانگیز قابل اجرا است. Uhlin می گوید: "برنامه های کاربردی صنعتی در شبکه های تلفن همراه چیزی جز داستان های علمی نیستند - آنها واقعی هستند."
Uhlin این پروژه را "یک موفقیت بزرگ" می نامد كه ولوو و شرکای آن را قادر می سازد در آينده یک معدن زیرزمینی کارآمد تر و ایمن تر نشان دهند. کاوما قدم به قدم بیشتر می رود: "مدیر معدن ما پرسید که چه زمانی برای فروش در دسترس خواهد بود."
پروژه کنترل از راه دور یک قله جالب در طراحی لودر آینده ارائه می دهد، مانند آنچه اتفاق می افتد زمانی که شما کابین را بردارید.Uhlin می گوید: "شما می توانید یک ماشین با انرژی بیشتری را بدون وزن کابین به کار ببندید، و شما می توانید مواد را به صورت عمودی بلند کنید."
آزمایشات Volvo / Boliden بخشی از پروژه "خلبان برای ارتباطات صنعتی موبایل در معدن است" و همچنین شامل شبکه ارتباطی غول پیکر اریکسون، شرکت تلفن Telia، شرکت رباتیک ABB، موسسه تحقیقاتی RISE SIC و دانشگاه تکنولوژی Lulea است.
هیچ جدول زمانی برای توسعه آینده لودر از راه دور مورد بحث قرار نگرفته است.
لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma2129