ژاپن ماشین آلات ساخت و ساز فضایی خود را توسعه می دهد

ژاپن ماشین آلات ساخت و ساز فضایی خود را توسعه می دهد

آژانس فضایی ژاپن با شرکت ساخت و سازی کاجیما (Kajima) همکاری کرده است تا ماشینهای ساخت و سازی مستقلی را برای  کره ماه و مریخ تولید کند.

آژانس اکتشاف هوا و فضا ژاپن به دنبال ساختن رباتی برای کمک به ایجاد زیستگاه های انسانی در کره مریخ و ماه است. این آژانس با شرکت ساخت و سازی کاجیما کار خواهد کرد که قبلا یک سیستم ساخت و سازی مستقل را آزمایش کرده است. A4CSEL اجازه می دهد تا اپراتورهای انسانی دستورالعمل هایی را به ماشین آلات مجهز به GPS و شتاب سنج با استفاده از تبلت بفرستند. این در حال حاضر برای ساخت سدهای استان فوکوئوکا و اویتا مورد استفاده قرار گرفته است.

کاجیما قصد دارد تا نرم افزار جدیدی را ایجاد کند که به ماشین ها اجازه می دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا سر راه یکدیگر قرار نگیرند ، با یکدیگر همکاری کنند و کار را تکرار کنند. علاوه بر این، JAXA با شرکت صنعتی تاگوچی برای ساخت ماشین آلات سبک وزن که آسان تر به فضا فرستاده میشوند قرارداد میبندد.

ESA، آژانس فضایی فدرال روسیه و ناسا برنامه های پیشنهادی برای پایگاه های فرازمینی پیش بینی کرده اند.

طبق گزارش Nikkei Asian ، JAXA امیدوار است که ماشین آلات ساختن زیستگاه ها برای چهار تا شش نفر در کره ماه تا سال 2030 و در سیاره مریخ تا سال 2040 آماده شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma21117