نسل جدید بیل مکانیکی JCB سری X
نسل جدید بیل مکانیکی شرکت JCB سری X یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه را درطول تاریخ نشان میدهد.
در ماه مارس، JCB اعلام کرد که خطوط تولید بیل های مکانیکی جدید سری X خود را در محصولات سنگینJCB درانگلستان شروع کرده است که در حال حاضر به مشتریان در سراسر جهان عرضه میشود.
لورد آنتونی بامفورد رئیس شرکت می گوید: "بازار برای بیل های مکانیکی ردیاب به شدت افزایش یافته است از زمانی که JCB اولین آن را در سال 1965 ساخت. و اکنون ما این ماشین ها را به سراسر جهان صادر می کنیم. سری X یک محصول تکاملی است که همچنین دارای سطح بالایی از نوآوری است ".
این شرکت 110 میلیون پوند و همچنین چهار سال تحقیق برای توسعه بیل های مکانیکی سری X خود سرمایه گزاری کرده است. که این بیل ها برای رقابت در یک بازار جهانی که هر ساله تقریبا 190000 دستگاه در آن به فروش می رسد طراحی شده اند.
گریم مکدونالد مدیر کل گروه گفت: "این یک سرمایه گذاری عظیم است و نشان می دهد که JCBچقدر جدی در حال توسعه خود در بخش بیل مکانیکی است. طی چهار سال گذشته، تیم طراحی ما در حال توسعه یک تغییر در بیل مکانیکی بوده، این تغییر آماده است تا از فرصت های ارائه شده توسط دوره توسعه صنعت ساخت و ساز با کمک تجربه های اخیر بهره برداری کند."
10،000 بار بسته شدن در
در طول مرحله تحقیق و توسعه، JCB رقبای پیشرو خود را محک زد و بیش از 1000 موارد نیاز برای دستگاه ها را از مشتریان سراسر جهان جمع آوری کرد.
بامفورد گفت: "اپراتورها در قلب توسعه این بیل قرار گرفته اند و استفاده از دستگاه برای آنها بسیار راحت است."
همچنین، JCB آزمایشات طولانی مدت دستگاه را به اتمام رسانده و هر درب بیش از 10،000 بار برای ارزیابی دوام باز و بسته شده است. برای آزمایش هر یک از اجزای الکتریکی، از ایستگاه های آزمایش الکترونیکی نیز استفاده شده است. برای اولین بار، JCB کل بیل مکانیکی 20 تنی را در یک ماشین شیکر سبک خودرو قرار داده است.
طراحی CAE
بیل مکانیکی سری X با استفاده از مهندسی کامپیوتر (CAE) طراحی شده است. تیم JCB همچنین از CAE برای ساخت ماشین آلات استفاده می کرد. قبل از آنکه هر بخش توسط تامین کنندگان سفارش داده شود، خط تولید میدانست که چگونه اجزاء را جمع آوری کند.
در فاز طراحی تمرکز اصلی بر محیط اپراتور و کابین است که از ساختار کاملا جدیدی در سراسر سری X استفاده می شود. کابین دارای قاب ROPS درون ساختار و شیشه های تمام مسطح است. داخل کابین دارای میزان صدای پایین تر نسبت به نسل قبلی است. این شرکت با پمپ های هیدرولیک کاواساکی و دریچه های کایابا باقی مانده است، اما برای احتراق هیدرولیکی از پره های بزرگتر و دریچه مانع جدید استفاده کرده است.
نگهداری سرعت روغن در شلنگ های با قطر بیشتر باعث کاهش سایش و پاره شدن و درنتیجه افزایش عمر شلنگ می شود.
لینک کوتاه خبر : https://www.rahma.ir/rhm/rahma2153